niedziela, 12 stycznia 2020

4 dni w Nowym Jorku (Sylwester na Times Square) + Ceny, fotorelacja, kosztorys

Witam w nowym podróżniczym wpisie, tym razem z wielkiego miasta - Nowego Jorku ! Nie będzie to niestety tak obszerny wpis z podróży jak zawsze, ponieważ postanowiłam sobie że będę spędzać czas na spokojnie i przemieszczać się w większości pieszo :) Nie będę też opisywać każdego miejsca ponieważ są one tak popularne że istnieje wiele artykułów z ogromną ilością informacji na ich temat. Tak czy siak poniżej fotorelacja z każdego dnia, oraz kilka ciekawych miejsc które mnie urzekły.

Dzień 1

W pierwszy dzień nie działo się zbyt wiele, byliśmy zmęczeni po 7 godzinnej trasie (Niagara-NY). Mieliśmy problemy z płatnością za hotel więc zameldowanie trochę się przeciągnęło. Przespaliśmy się trochę, zjedliśmy chińskie jedzenie obok hotelu i poszliśmy kupić jakieś przekąski na sylwestra.

Koło 20 wyruszyliśmy zobaczyć słynnego sylwestra na Times Square! Szczerze? Wiedziałam że ludzi będzie bardzo wiele, aczkolwiek spodziewałam się chociażby telebimów zamiast reklam na których będzie coś można zobaczyć, muzyki niestety też nie było słychać, tłum się nie cieszył Nowym Rokiem - no ale warto było zobaczyć jak to wszystko wygląda w rzeczywistości.

Jak się przygotować do sylwestra na Times Square?

Są na ten temat różne plotki oraz wiele historii, ale podzielę się z wami podstawowymi wskazówkami. Aby spędzić ten dzień przy samej scenie ludzie czekają już od 9- 10 rano, często prawie nic nie pijąc ani nie jedząc poprzedniego dnia PONIEWAŻ nigdzie nie ma publicznych toalet. Są co  prawda te w knajpach czy galeriach aczkolwiek miejsce pod sceną zostanie automatycznie zajęte :) Bielizna termiczna, ciepłe ubranie, czapka czy rękawiczki to zdecydowanie podstawa ponieważ Nowy Jork potrafi być bardzo chłodny. Show zaczyna się zazwyczaj koło 16, a po północy tam gdzie byliśmy my - niestety wszyscy zbierali się do domów. Niestety nie wiem do której trwa impreza :)  Ogromny plus za bezpieczeństwo, przed wejściem stoi ochrona która sprawdza KAŻDĄ osobę, na każdym kroku policja a w powietrzu helikoptery. Ani przez chwilę nie poczułam zagrożenia.

Dzień 2

W dzień drugi jak to w nowy rok - pospaliśmy trochę. Spędziliśmy czas tak naprawdę  na spacerowaniu po centrum, zrobiliśmy ok. 12 km bo tak jak wspominałam wyżej głownie przemieszczaliśmy się pieszo :)! Pogoda nam dopisała, nie było mocno tłoczno więc to był naprawdę piękny dzień, idealne rozpoczęcie roku - niestety nie mam zbyt wielu zdjęć, np. z pokazu światełek ale w wyróżnionych relacjach na moim instagramie możecie zobaczyć o wiele więcej.

TRUMP TOWER

HOTEL PLAZA
znany z filmu ,,Kevin sam w Nowym Jorku''

Street Food

Całkiem niezły, nie miałam po tych budkach rewolucji żołądkowych, cena za kurczaka z ryżem ok 6$. Ceny mniej więcej od 5 $do 10 $ czyli jak na NY - bardzo przystępne.

Times Square wieczorem i za dnia

Central Park

Dzień 3

Wcześnie rano koło 7 już jechaliśmy metrem aby zobaczyć most brookliński, i do godziny 8:30 można było spokojnie sobie pospacerować a nawet zrobić zdjęcia. Było megaaaa zimno i to że zdjęłam opaskę i kurtkę do zdjęć - było totalną głupotą, skończyło się zapaleniem ucha!
Po spacerze wybraliśmy się na pyszny ramen - jeden z lepszych jakie jadłam. A następnie na Roosevelt Island, dowiedziałam się od jednej z obserwatorek iż w cenie biletu metra (ok.3$ jedna strona) jest przejazd nad mostem z widokiem na East River. Widok wieczorem gdy wszystko jest oświetlone GENIALNY <3

Subway

Cena za przejazd to 2,75 $. Komunikacja jest bardzo rozwinięta i szybka !

Most Brookliński

Przejazd na Roosevelt Island

Sekretny instagramowy spot na fotki:

Ajisen Ramen

Dzień 4

Ostatni dzień niestety był deszczowy. Mieliśmy na 10;45 zaplanowane wejście do Top Of  The Rock, ale niestety przy wejściu zostaliśmy poinformowani iż widoczność jest bardzo słaba i warto przełożyć bilet. Weszliśmy więc o 13 - trochę padało ale miało to swój klimat oraz nie było tłumów czy kolejek. Następnie Nutella Cafe, tam zjedliśmy pyszności, napiliśmy się kawy oraz kupiliśmy personalizowane słoiki z nutellą które robią na miejscu. Ceny niestety dosyć wysokie ale było warto - naleśnik to koszt ok 10 $ ;)  Nie mogło zabraknąć słynnej dzielnicy DUMBO z widokiem na Manhatan Bridge i najpopularniejszej pizzy w NY. Joe's pizza jest znana z filmu ,,SPIDERMAN'', ,,Sex on the city'', jedzą tu sławy a kawałek pizzy kosztuje od 3 do 5 $. Pizza była przepyszna!!! Zazwyczaj są kolejki, ale kto by nie chciał chwilę postać aby spróbować tego nieba ;D

Top Of The Rock

Cena wstępu 39 $, bilety kupuje się wcześniej online wybierając godzinę o której chcecie wejść

Nutella Cafe

DUMBO

Joe's Pizza

NOCLEGI :

Niestety w sylwestra ceny były kosmiczne więc musieliśmy zmieniać hotel, pierwszy był najtańszą możliwą opcją a drugi znajdował się przy samym Times Square i był na promocji.

Pierwsze dwie noce :
Heritage Hotel New York City \ 1800 zł
Hotel Edison times square \ ok 1100 zł z opłatami

KOSZTORYS

Loty - 2200 zł ( my przylecieliśmy do Kandady, do Ny są tańsze opcje)
Nocleg - 2900 zł : 3/ 966 zł
Bilety wstępu, metro  - ok 300 zł

KOSZT CAŁKOWITY za osobę : 3466 zł (bez jedzenia)

7 komentarzy

1. Byłem jesienią 2018. Na początku się nie zapowiadało, bo lot miał być od razu w stronę LA, ale okazało się, że łączona podróż nie wyjdzie nas drożej, więc zdecydowaliśmy się na ogarnięcie "Wielkiego Jabłka" ;) Warto polować na okazje noclegowe nawet do kilku dni przed. Dzięki temu udało mi się zamienić pokój w dość obskurnym domu na całe mieszkanie, w całkiem dobrej lokalizacji, o 100zł taniej. Poruszaliśmy się sporo metrem, więc wybraliśmy bilet tygodniowy z 33$ i tutaj też nam się udało nieco zaoszczędzić (mimo krótkiego pobytu a w cenie był też przejazd kolejką linową, więc zaliczyliśmy dzienny i wieczorny przejazd) + nie musieliśmy się przejmować jednorazówkami. Podobnie z atrakcjami. Jako, że chcieliśmy zobaczyć jak najwięcej kupiliśmy taki bilet na chyba 3 czy 4 atrakcje. Widok z OWTC niesamowity, Statua Wolności maciupeńka, dwa razy wyżej niż Sky Tower we Wrocławiu.

OdpowiedzUsuń
  2. Szału nie ma w tym co zobaczyłas. Suma wydanych kosztow jest adekwatna do tego co zobaczylas. Pozdrawiam z NYC

3. Jakie miałaś ubezpieczenie w podróży do USA? Czy wykupujesz na każda podróż czy masz jedno na wszystkie?

4. Jestem mega zaskoczona,że w takiej cenie czyli 3,5tys można pojechać do NY oczywiście jedzenie to kwestia indywidualna więc cena sie wacha. Myślałam, że wyjazd wyjdzie ok 5-6 tys,będę sie teraz mocno zastanawiać nad takim wyjazdem ! :o

OdpowiedzUsuń
  5. Ale super! Rewelacyjne zdjęcia :)

6. Sylwester w Nowym Jorku to musi być świetne przeżycie :D USA jest na mojej Bucket list :D

7. ale żeby nie być na rockefeller center będąc w NYC..